zaterdag 7 juli 2018

Zweden - Engeland in boeken

Het WK 2018 maar dan in boeken.

Zweden: Pippi Langkous

Als je een paard kan tillen, er altijd vol voor gaat, en ook nog eens slim bent, dan ben je moeilijk te verslaan. In 2010 en 2014 waren de Zweden niet gekwalificeerd voor het WK, en ook hier biedt Pippi uitkomst: "Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan."
Als ik Pippi Langkous las, kreeg ik altijd het gevoel de hele wereld aan te kunnen. En dat is handig op een wereldkampioenschap.

Engeland: Koning Arthur

Ik dacht even aan Shakespeare, maar ik vrees dat dat te ingewikkeld zou worden. Te veel verhaallijnen, te veel verschillende kampen en bedrog. Ik denk niet dat dat in een voetbalteam tot zijn recht kan komen.
Koning Arthur bezit magische krachten, en is een echte teamspeler, getuige zijn ronde tafel. Dat levert een zeer sterke combinatie op. Hij wint dan ook vele veldslagen. Samen met zijn ridders zet hij een superteam op het veld.

Conclusie

Ik denk dat Pippi het wint van Koning Arthur. Pippi is ontwapenend en voor ridders wordt strijden lastig zonder wapens. Pippi moet wel alles uit de kast halen en flink out-of-the-box spelen want het is niet makkelijk om Koning Arthur en zijn ridders te verslaan, maar ik denk dat het gaat gebeuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten