donderdag 11 januari 2018

Tot vanavond

Hij steekt zijn laatste been in het welgevormde maatpak. “Lekker gedoucht?” vraagt hij. Ik knik, knijp mijn haar droog, en kijk waar zijn handen allemaal komen als hij eerst zijn overhemd dichtknoopt en het vervolgens in zijn broek stopt. Ik zie dat hij mijn blik volgt. Doet hij er nou langer over dan nodig?
Ik ben vanavond vroeg thuis. Jij?”zegt hij terwijl hij zijn billen even naar me toe draait om een das van de grond te rapen. Blijkbaar wil hij nu toch liever die das dan het exemplaar dat hij had klaar gelegd. Ik trek mijn slipje aan. Hij haalt adem als om nog iets te zeggen, maar kijkt me alleen maar aan. Mijn beurt om diep in te ademen, een zweem van zijn lucht prikkelt mijn neus. Het eerste deel van mijn instemmend “hmhm” hapert een beetje. Ik leg mijn bh-bandje goed op mijn schouder. Hij loopt naar me toe
Tot vanavond dan,” zegt hij zacht terwijl zijn lippen net mijn wang niet raken. Weg is hij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten