donderdag 8 november 2012

De schaduw van de wind van Záfon

Ik heb het halverwege weggelegd. Ik vind het geen goed boek. De zinnen en woorden komen op mij te vaak gekunsteld over. In het begin twijfelde ik zelfs even aan de vertaling. Ook het verhaal boeit me niet genoeg. Ik heb veel met boeken en bibliotheken, maar niet met spookverschijningen en toevalligheden die wel geen toevalligheden zullen blijken te zijn, en ik heb al helemaal niets met mysteries.

'... een waterig zonnetje dat  over de Rambla stroomde als een guirlande van vloeibaar koper.' In de eerste alinea al een emmer-zin. En een waterig zonnetje van vloeibaar koper?

Het is natuurlijk niet allemaal kommer en kwel. Ik heb het niet voor niets tot halverwege volgehouden. Maar ik lees liever iets anders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten